viernes, 25 de diciembre de 2009

Valoració de la meva experiència

VALORACIÓ DE LA MEVA EXPERIENCIA

Primer de tot dir, que el camp de les TIC hem costa bastant desenvolupar-me com a mi m’agradaria. Sempre m’ha agradat, però crec que m’ha costat, i aquest cop també ha sigut així. Penso que en un primer moment em va costat familiaritzar-me amb el Bloc, ja que era una eina nova per treballar i mai l’havia utilitzat, mica en mica anava penjant feines fetes a classe, anava investigant com funcionava, i cada cop m’agradava més, penso que és com tot, una vegada que ho saps utilitzar bé t’agrada, ara que ja sé fer-ho anar a la perfecció se’ns acaba la feina de penjar els treballs realitzats a classe.
He de dir, que he après molt amb aquesta nova tecnologia, ja que fins fa res, no sabia que existien programes com l’slide per pujar power point o treballs, i és de gran utilitat.
Les TIC com ha futures mestres en les trobarem a totes les aules, ja des de ben petits utilitzen aquests recursos d’aprenentatges.

Com diuen a la presentació del llibre Usos educatius dels blocs. Recursos, orientacions i experiències per a docents de Francesc Balagué i Felipe Zayas

“ Els processos d’ensenyament- aprenentatge amb el suport de recursos tecnològics estan suscitant en els últims temps un enorme interès entre el col·lectiu de professionals de l’educació. La utilització de la diversitat de tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) com a recurs didàctic que facilita l’aprenentatge dels estudiants sembla per a molts un element clau i amb prou potencial per permetre i promoure una millora veritable en els plantejaments educatius més tradicionals. “

Aquest text fa referència al que deia jo anteriorment, les TIC ja formen part de com educar dintre de les Aules, I nosaltres ens hem de familiaritzar amb elles, com una eina més del nostre dia a dia, ja que és molt important per a nosaltres com a recursos educatius, i també per als infants com a medi d’aprenentatge.
Les TIC són una eina de treball tant per a mestres, estudiants i per tot el món que ens envolta està relacionat amb les noves tecnologies.
Les TIC són la nova era digital , de la qual nosaltres hem d’estar molt ben formats, per tal de formar bé als nostres futurs alumnes.

Dos intervencions de les que hem treballat:

Primer de tot el vídeo realitzat amb el programa Window’s Media Player, primer dir, que a mi personalment no m’ha quedat com m’hagués agradat que hem quedés, un cop el vaig veure publicat al bloc penso que se m’ha mogut alguna cosa, però trobo molt interessant ja que amb els nens a les classes se’ls hi posa molts vídeos, inclús nosaltres els podem gravar , per fer vídeos , pensar-los al bloc classe, i que els pares vegin el que han fet els seus fills, aquelles activitats que han realitzat el mateix dia, i no com es feia anteriorment quan jo era petita, que si volies un vídeo d’un festival de l’escola, l’havies d’encarregar, pagar etc. podem progressar amb les TIC i millorar i facilitar la feina als pares.

I la segona intervenció que trobo interessant són les
PDI Pantalla Digital Interactiva.
Aquesta és una eina la qual ja està al nostre mercat , i ja esta funcionant en algunes escoles i centres infantil, educatius.
És una eina molt interessant , és un nou sistema tecnològic , generat en un ordinador, un vídeo projector i un dispositiu de control punter, que són tres llapissos de diferent color, vermell , blau i verd.
Les PDI venen enllaçades amb un programa que és l’Smartbook, aquest es treballa mitjançant una barra d’eines i uns sensors, aquest programa ens permet capturar imatges, subratllar parts del text, seleccionar-les, escriure al damunt, esborrar amb l’esborrador, o directament amb la mà, i fer diferents tipus d’exercicis per a treballar amb els nens, des de relacionar imatges amb paraules, treballar conjuntament amb el company, facilita la comprensió amb l’ajuda de vídeos , i l’activitat que vàrem fer nosaltres a classe, on havíem d’agafar la roba de l’armari i vestir al nen, aquesta activitat ajuda als nens, per veure si han assolit conceptes tant bàsics com és quina roba posem a cada estació de l’any, si estem a l’hivern, no posarem al nen amb un banyador, i això ho poden verbalitzar ells mentre van fer l’exercici.

Per finalitzar m’agradaria dir que són molts els conceptes que hem treballat a l’assignatura de TIC i que estic segura que els posarem en practica un cop siguem mestres, i ens han ajudat molt, tant per conèixer com per a treballar-los.

No hay comentarios:

Publicar un comentario